Show simple item record

dc.creatorRichmond González, Viviana María
dc.date2009-12-31
dc.date.accessioned2016-05-03T14:32:14Z
dc.date.available2016-05-03T14:32:14Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/506
dc.identifier10.15517/revedu.v33i2.506
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10669/22887
dc.descriptionThe present essay poses a series of reflections regarding the current state of Special Education, considering the well-made decisions along with the coexistent factors that weaken and annul the process towards an inclusive education. It examines the role of specific employees and their individual contributions, as well as the influence of the prevailing ideological system, special education, and the way in which projects related to this topic have been developed in Costa Rica. The objective is to contribute to this wideranging national discussion in order to understand more clearly what our common goals and strategies should be, in the interest of achieving a truly inclusive educational system.en-US
dc.descriptionEl presente ensayo esboza una serie de reflexiones acerca del estado actual de la Educación Especial, tomando en consideración los aciertos y los factores coexistentes que debilitan y anulan el proceso hacia la educación inclusiva. Examina, dentro del ámbito de la Educación Especial, el papel de determinadas(os) funcionarias(os) y sus aportes individuales, la influencia del sistema ideológico imperante y la forma en que los proyectos de este tipo de educación han sido desarrollados en Costa Rica. Su objetivo es constituirse en un aporte a esta amplia discusión nacional hacia el esclarecimiento de metas comunes y operativas, con el propósito de tener un sistema educativo realmente inclusivo.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 81-93es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 81-93en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 33, Núm. 2 (2009): Revista Educación; 81-93pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.titleEl camino de la inclusión de personas con necesidades educativas especiales en Costa Rica: aportes para la discusiónes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.coverageCosta Ricaen-US
dc.coverageCosta Ricaes-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record