Humanization family: an educational accountability .
La humanización de la familia: una responsabilidad educativa
dc.creator | Villarreal Montoya, Cecilia | |
dc.date | 2011-08-01 | |
dc.date.accessioned | 2016-05-03T14:34:27Z | |
dc.date.available | 2016-05-03T14:34:27Z | |
dc.identifier | http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/2938 | |
dc.identifier | 10.15517/revedu.v25i1.2938 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10669/23374 | |
dc.description | This article presents an experience of qualitative research on the meanings and perceptions of "family" as well as some of the experiencesthey experience in their homes, teens eleventh year students of public schools in the provinceHeredia.The theoretical starting offer an alternativefor understanding new families as ainteractional space relationships, and of great educational value in the human construction of women and men.From their own reality, this group of young, clearly suggests the conception they have on your family, the needs it fills in their lives, the difficulties of family life, and above all, the typefamily that they would like their own. | en-US |
dc.description | Este artículo recoge una experiencia de investigación cualitativa sobre los significados y las percepciones sobre la “familia”, así como algunas de las vivenciasque experimentan en sus hogares, adolescentes estudiantes de undécimo año de colegios públicos de la provincia de Heredia.Los supuestos teóricos de partida ofrecen una alternativa novedosa para la comprensión de las familias como un espacio interaccional de relaciones, y de gran valor educativo en la construcción humana de mujeres y hombres. Desde su propia realidad, este grupo de jóvenes, deja entrever con claridad la concepción que tienen sobre su familia, las necesidades que ésta llena en sus vidas, las dificultades de la convivencia familiar, y sobre todo, el tipo de familia que les gustaría que fuera la propia. | es-ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | spa | |
dc.publisher | Facutad de Educación, Universidad de Costa Rica | es-ES |
dc.rights | Copyright (c) 2014 Revista Educación | es-ES |
dc.source | Revista Educación; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 137-150 | es-ES |
dc.source | Revista Educación - Journal of Education; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 137-150 | en-US |
dc.source | Revista de Educación; Vol. 25, Núm. 1 (2001): Revista Educación; 137-150 | pt-PT |
dc.source | 2215-2644 | |
dc.source | 0379-7082 | |
dc.subject | family | en-US |
dc.subject | adolescents | en-US |
dc.subject | familia | es-ES |
dc.subject | adolescentes | es-ES |
dc.title | Humanization family: an educational accountability . | en-US |
dc.title | La humanización de la familia: una responsabilidad educativa | es-ES |
dc.type | artículo original |
Files in this item
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
There are no files associated with this item. |
This item appears in the following Collection(s)
-
Revista Educación [705]