Universidad de Costa Rica
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo Depositar
  • Políticas
  • Contacto
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Actualidades en Psicología
  • Actualidades en Psicología 27 (114)
  • View Item
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Actualidades en Psicología
  • Actualidades en Psicología 27 (114)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors of background, input and process associated with Mathematics performance: A Multilevel analyses

Factores de contexto, entrada y proceso asociados al rendimiento en Matemática: un estudio multinivel/Factors of background, input and process associated with Mathematics performance: A Multilevel analyses

artículo científico
Thumbnail
View/Open
82-15315-1-PB.pdf (220.3Kb)
Date
2013-02-06
Author
Moreira Mora, Tania Elena
Metadata
Show full item record
Abstract
Abstract. The aim of this research was to determine the association of context, entrance background, and process factors with the academic performance in the course of General Mathematics from the integral perspective of the CIPP model. The study was based on the application of the lineal regression model. The participating students (level one) were enrolled in the course General Math in year 2010 and the second sample (level two) was comprised by the professors teaching that same course. Findings provided evidence relating the students’ performance to their academic history (context), the student-instructor interaction and the methodological strategies (process), as well as instructor´s characteristics (entrance). Finally, the articulation of the CIPP model with the multilevel analysis allowed an integral approach to a multifactor educational phenomenon
 
Resumen. El propósito de esta investigación fue determinar el grado de asociación de los factores de contexto, entrada y proceso con el rendimiento académico en el Curso de Matemática General desde la perspectiva teórica del modelo CIPP. El estudio se basó en la aplicación del modelo de regresión lineal de dos niveles, con la participación del estudiantado (nivel uno) y los docentes universitarios (nivel dos) del curso en 2010. Los hallazgos evidencian una asociación con significancia estadística e importancia práctica del rendimiento con ciertas variables del estudiantado relativas al historial académico (contexto), la interacción docente-estudiante y estrategias metodológicas (proceso) y del docente (entrada). Finalmente, la articulación del modelo CIPP con el análisis multinivel favoreció un acercamiento integral de un fenómeno educativo multifactorial.  
 
URI
https://hdl.handle.net/10669/12675
External link to the item
10.15517/ap.v27i114.82
http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/actualidades/article/view/82
Collections
  • Actualidades en Psicología 27 (114) [9]



  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
 

 

Browse

All of KérwáCommunities & CollectionsTitlesAuthorsSubjectsProcedenceTypeThis CollectionTitlesAuthorsSubjectsProcedenceType

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.