Show simple item record

Abordaje docente y administrativo de los conflictos estudiantiles en el campo de la educación secundaria

dc.creatorChacón Soto, Lisbeth
dc.creatorElizondo Vásquez, Yirlany
dc.creatorFernández Ramírez, María Isabel
dc.creatorTriana Mora, Jesusita
dc.creatorUmaña Vásquez, Eva María
dc.date.accessioned2015-05-20T16:36:36Z
dc.date.available2015-05-20T16:36:36Z
dc.date.issued2011-06-30 00:00:00
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/gestedu/article/view/8609
dc.identifier.issn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/13074
dc.description.abstractThis paper presents a study on "Administrative approach to teaching and student conflict in the field of secondary education". Data on current global situation and national conflicts in the social and educational is presented first.The research is based on bibliographic documents which provide a comprehensive view about the challenge of those who administer education, with emphasis in conflictsthat students experience when trying to fulfill the expectations and purposes of education in Costa Rica. It also contains the results drawn from this study and suggests strategies for a preventive approach.
dc.description.abstractEste artículo presenta el estudio sobre el “Abordaje docente y administrativo de los conflictos estudiantiles en el campo de la educación secundaria”. En este se ofrecen datos sobre situaciones actuales a nivel mundial y nacional de conflictos en el ámbito social yeducativo. La investigación se apoya en documentos bibliográficos que brindan una visión integral acerca del reto de quienes administran las organizaciones educativas, ante el abordaje oportuno de los conflictos estudiantiles, para el cumplimiento de los fines y propósitos de la educación costarricense. Así mismo, se plantean los resultados extraídos de este estudio y se sugieren estrategias para el abordaje preventivo.
dc.format.extent1-29
dc.relation.ispartofGestión de la educación Vol. 1 Núm. 1 2011
dc.subjectadministración de la educación
dc.subjectconflictos estudiantiles
dc.subjectviolencia en centros educativos
dc.subjectcalidad de la educación
dc.subjectsociología de la educación
dc.subjectadolescencia
dc.titleHigh School conflicts its approach by the administration and teaching staff
dc.titleAbordaje docente y administrativo de los conflictos estudiantiles en el campo de la educación secundaria
dc.typeartículo científico
dc.date.updated2015-05-20T16:36:36Z
dc.language.rfc3066es
dc.identifier.doi10.15517/rge.v1i1.8609


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record