Show simple item record

dc.creatorCampos López, Ronald
dc.date.accessioned2015-06-16T22:03:05Z
dc.date.available2015-06-16T22:03:05Z
dc.date.issued2012-10-11 00:00:00
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/2348
dc.identifier.issn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/14464
dc.description.abstractThe aim is to analyze intratextual relations between the first version and the official version of the poem “The Black Heralds” by Cesar Vallejo, based on the phonetic, semic and syntagmatic graphics of the Baroque text according to Severo Sarduy; in addition, the intertextual relations of both texts are compared to “The Scream” by Edvard Munch, as reminiscent of a textuality of existential perspective.
dc.description.abstractSe pretende analizar las relaciones intratextuales entre la versión primera y la versión oficial del poema “Los heraldos negros” de César Vallejo, a partir de los gramas (fonético, sémico y sintagmático) del texto barroco según Severo Sarduy; así como las relaciones intertextuales de ambos textos con El grito de Edvard Munch, en tanto reminiscencias de una textualidad de perspectiva existencial.
dc.format.extent-
dc.relation.ispartofRevista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Rica Vol. 37 Núm. 1
dc.subjectintratextualidad
dc.subjectintertextualidad
dc.subjectvallejo-césar
dc.subjectmunch-edvard
dc.subjectsarduy-severo
dc.titleINTRATEXTUALIDAD EN EL POEMA “LOS HERALDOS NEGROS” DE CÉSAR VALLEJO, VERSIÓN PRIMERA- VERSIÓN OFICIAL, E INTERTEXTUALIDAD CON EL GRITO DE EDVARD MUNCH
dc.typeartículo científicoes_ES
dc.date.updated2015-06-16T22:03:08Z
dc.language.rfc3066es


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record