Show simple item record

dc.creatorSancho Dobles, Leonardo
dc.date.accessioned2015-06-16T22:36:04Z
dc.date.available2015-06-16T22:36:04Z
dc.date.issued2014-03-17 00:00:00
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/filyling/article/view/13849
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/14518
dc.description.abstractIn one of the three short theatrical plays, written by Joaquín de Oreamuno and Muñoz de la Trinidad and represented in de city of Cartago in 1809, it is made a physical description of women that could be well classified as a literary portrait. In this portrait it is mentioned from head to toes and gives valuable information of the uses and cultures of the time. From the parliaments of this theatrical piece, in this opportunity it is described the uses and cultures of the Costa Rican society in the colonial period.
dc.description.abstractEn una de las tres piezas teatrales breves, escritas por Joaquín de Oreamuno y Muñoz de la Trinidad y representadas en la ciudad de Cartago en 1809, se hace una descripción física de las mujeres que bien se podría clasificar como un retrato literario. Este retrato se lleva a cabo de la cabeza a los pies y da información valiosa sobre los usos y las costumbres de la época. A partir de los parlamentos de esta pieza de teatro, en esta oportunidad se describen los usos y costumbres de la sociedad costarricense durante la época colonial.
dc.relation.ispartofRevista de Filología y Lingüística de la Universidad de Costa Rica Vol. 39 Núm. 1
dc.subjectretrato literario
dc.subjectteatro breve
dc.subjectimagen
dc.subjectcuerpo femenino
dc.subjectsatírico
dc.subjectliteratura colonial
dc.title"...porque ninguna es perfecta si hemos de hablar por lo claro": un retrato de las mujeres en la literatura colonial costarricense
dc.typeartículo original
dc.date.updated2015-06-16T22:36:04Z
dc.language.rfc3066es


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record