Show simple item record

Iluminismo en la música

dc.creatorRojas Zeledón, Ivette
dc.date.accessioned2015-06-26T21:26:28Z
dc.date.available2015-06-26T21:26:28Z
dc.date.issued2014-01-30 00:00:00
dc.identifier.citationhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/humanidades/article/view/13068
dc.identifier.issn
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/15000
dc.description.abstractThe Enlightenment thought of XVIII century about the reason, criticism, autonomy, progress and education, may be difficult to distinguish in the music of the time, however, we will find it in a new form of composition, in which the structure reflects all theenlightenment intellectuals, criticism ironic, and hall meetings. The following article makes clear how the composer Joseph Haydn, use these elements in an innovative form and ahead of his time, experimenting with music and audience reaction.
dc.description.abstractLos postulados iluministas del siglo XVIII sobre la razón, crítica, autonomía, progreso y educación, podrían ser difíciles de distinguir en la música de la época, sin embargo, los encontraremos en una forma de composición nueva, cuya estructura refleja toda la intelectualidad iluminista, la crítica irónica y las reuniones de salón. El siguiente artículo nos permitirá entender como el compositor Joseph Haydn, utiliza estos elementos de forma innovadora y adelantado a su época, experimentando con la música y la reacción del público.
dc.format.extent-
dc.relation.ispartofhumanidades Vol. 3 Núm. 0 2014
dc.subjectForma sonata
dc.subjectsalones
dc.subjectHaydn
dc.subjectironía
dc.titleEnlightenment Thought in Music
dc.titleIluminismo en la música
dc.typeartículo científico
dc.date.updated2015-06-26T21:26:28Z
dc.language.rfc3066es
dc.identifier.doi10.15517/h.v3i0.13068


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record