Universidad de Costa Rica
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo Depositar
  • Políticas
  • Contacto
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Actualidades Investigativas en Educación
  • Actualidades Investigativas en Educación, vol. 11(Número Especial)
  • View Item
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Actualidades Investigativas en Educación
  • Actualidades Investigativas en Educación, vol. 11(Número Especial)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Construcción de una comunidad virtual de aprendizaje ambiental (CVAA): espacio interactivo para ambientalizar el quehacer universitario estatal de Costa Rica

artículo científico
Thumbnail
Author
Zúñiga Vega, Claudia
García Fallas, Jacqueline
Arnáez Serrano, Elizabeth
Hernández Rojas, Lidia Mayela
Carrillo Delgado, María de los Ángeles
Charpentier Esquivel, Claudia
Rojas Núñez, Patricia
Arguedas Quirós, Sonia
Metadata
Show full item record
URI
https://hdl.handle.net/10669/17215
http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/10233
10.15517/aie.v11i4.10233
Este artículo tiene como objetivo presentar el caso de la construcción y puesta en práctica de la Comunidad Virtual de Aprendizaje Ambiental (CVAA) en Costa Rica, cuya página está disponible en la siguiente dirección www.comunidad.inie.ucr.ac.cr. Es un sitio Web que servirá para dar un mayor impulso a la incorporación del eje ambiental en la vida universitaria costarricense, así como para hacer un recuento de sus actividades hasta el 2011. La CVAA ha facilitado el intercambio académico para recuperar, analizar, discutir, compartir y gestar experiencias que faciliten la incorporación de la dimensión ambiental en el quehacer cotidiano de las universidades estatales. Se concluye que esta estrategia tecnológica favorece la participación de diferentes sectores universitarios, la transversalización de la dimensión ambiental y el desarrollo profesional en dicho ámbito. The purpose of this article is to present a case study related to the building and practicality of a virtual community for environmental learning (VCEL, www.comunidad.inie.ucr.ac.cr) in Costa Rica. This website will serve as the driving force to the integration of a curricula into the environmental education in the Costa Rican university life. The paper also shows the virtual community activities throughout the year 2011. The VCEL (CVAA, acronyms in Spanish) has made the academic exchange possible in order to retrieve, analyze, compare and develop experiences that facilitate the integration of an environmental dimension into the everyday duties of public universities. The conclusions of this article determine that this technological strategy favors the involvement of all of the participants at the university level (faculty, students and administration), encourages the mainstreaming of the environmental dimension and promotes professional development in the environmental field.
 
Collections
  • Actualidades Investigativas en Educación, vol. 11(Número Especial) [9]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Main causes of dropout student and applied techniques for prevention from managing in the Night School of the Union and the National School Virtual Marco Tulio Salazar headquarters in the canton of La Union 

    Herrera Vargas, Leonardo (2012-12-30)
    This present article corresponds to investigation conducted in the Night School of the Union and the National School Virtual Marco Tulio Salazar headquarters in the canton of La Union. The research is type descriptive, due ...
  • THE ANALYSIS OF FEMALE STEREOTYPES IN A VIRTUAL PLAYROOM “FACES OF WOMEN” 

    Aguaded Gómez, José Ignacio; Hernando Gómez, Ángel; Tello Díaz, Julio
  • How to provide services Selective Dissemination of Information (S.D.I.) through Virtual Learning Platforms (V.L.P.)?: A proposed system convergence 

    Meza Pérez, José Pablo (2013-07-01)
    The selective dissemination of information services; despite their popularity as services of the information units, some have not achieved to contextualized to the new reality of the information society. This happens ...

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
 

 

Browse

All of KérwáCommunities & CollectionsTitlesAuthorsSubjectsProcedenceTypeThis CollectionTitlesAuthorsSubjectsProcedenceType

My Account

LoginRegister

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.