Universidad de Costa Rica
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo Depositar
  • Políticas
  • Contacto
    • español
    • English
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática
  • View Item
  •   Kérwá Home
  • Publicaciones periódicas de la Universidad de Costa Rica
  • Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Etnomatemática e Educação de Jovens e Adultos: continuando o debate

Etnomatemática e Educação de Jovens e Adultos: continuando o debate

artículo científico
Thumbnail
Author
de Castello Branco Fantinato, Maria Cecilia
Metadata
Show full item record
URI
https://hdl.handle.net/10669/18960
http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/cifem/article/view/10564
To contribute to the debate on ethnomath and its relationship to education in the context of the education of young adults a literature review was carried out, using as sources the proceedings of the Third Brazilian Congress on Ethnomath and the thesis data base of the Brazilian Federal Agency for the Support and Evaluation of Graduate Education (CAPES). A synthesis of the main themes and the main points made concerning the relationship between ethnomath and the education of young adults is presented. Then some matters from the results of the most recent research showing a continuity for the research at the interface of these two fields are highlighted.
 
A proposta deste texto é contribuir para o debate acerca da Etnomatemática e suas relações com a educação, no contexto da Educação de Jovens e Adultos (EJA). Para tal, realizei uma pesquisa bibliográfica, utilizando como fonte de consulta os Anais do Terceiro Congresso Brasileiro de Etnomatemática (CBEm3) e o banco de teses da CAPES. Farei inicialmente uma apresentação sintética dos temas abordados e dos principais pontos levantados pelas pesquisas brasileiras em Etnomatemática que estabelecem relações com a Educação de Jovens e Adultos.Em seguida, destacarei algumas questões trazidas dos resultados de nossas pesquisas mais recentes, apontando perspectivas de continuidade para as investigações na interface desses dois campos, abordando particularmente a prática docente de Matemática na EJA e a formação de professores voltada para esta modalidade de ensino.
 
Collections
  • Cuadernos de Investigación y Formación en Educación Matemática [196]

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.
 

 

Browse

All of KérwáCommunities & CollectionsTitlesAuthorsSubjectsProcedenceTypeThis CollectionTitlesAuthorsSubjectsProcedenceType

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

  • Repositorios universitarios

  • Repositorio del SIBDI-UCR
  • Biblioteca Digital del CIICLA
  • Repositorio Documental Rafael Obregón Loría (CIHAC)
  • Biblioteca Digital Carlos Melendez (CIHAC)
  • Repositorio de Fotografías
  • Colección de videos de UPA-VAS
  • Sitios recomendados

  • Buscador regional de LA Referencia
  • Buscador del Open ROAR
  • Scientific Electronic Library Online (SciELO)
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)
  • Redalyc
  • Redes sociales

  • facebook.com/repositoriokerwa
  • @Ciencia_UCR
  • Sobre Kérwá
  • Acceso Abierto
  • Cómo depositar
  • Políticas
Contact Us | Send Feedback
Repositorio Institucional de la Universidad de Costa Rica. Algunos derechos reservados. Este repositorio funciona con DSpace.