Show simple item record

dc.creatorEsquivel Corella, Freddy Giovanni
dc.date2008-12-31
dc.date.accessioned2016-05-03T14:34:04Z
dc.date.available2016-05-03T14:34:04Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/513
dc.identifier10.15517/revedu.v32i2.513
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23291
dc.descriptionThe article illustrates the changes that express the valuation of the academic formation in the University of Costa Rica of students and faculties in relation to the link of the institution with the national reality. The formation is valued of general way like “very good†; nevertheless, respect to relation with the Costa Rican context, values it like “good†. Added to this, the courses that institutionally tie with the task of articulating the formation with the context received a general valuation of “regular†. It is indicated as well that to the interior of the university particulardifferences between faculties and races of origin of the consulted person exist.en-US
dc.descriptionEl presente artículo, ilustra los cambios que expresa la valoración de la formación académica en la Universidad de Costa Rica, por parte de algunos estudiantes y docentes, al cuestionárseles su vínculo con la realidad nacional. La formación se valora de manera general como “muy buena†, sin embargo, al interrogar sobre el particular de su relación con el contexto costarricense, la principal casilla que se elige es la de “buena†. Sumado a ello, los cursos que institucionalmente son vinculados a esa tarea de articulación formacióncontexto, reciben una valoración predominante de “regular†. A su vez, se denota que al interior de la propia Universidad, existen diferencias particulares a partir de la Facultad y carrera de procedencia de la persona consultada.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherFacutad de Educación, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.rightsCopyright (c) 2014 Revista Educaciónes-ES
dc.sourceRevista Educación; Vol. 32, Núm. 2 (2008): Revista Educación; 13-28es-ES
dc.sourceRevista Educación - Journal of Education; Vol. 32, Núm. 2 (2008): Revista Educación; 13-28en-US
dc.sourceRevista de Educación; Vol. 32, Núm. 2 (2008): Revista Educación; 13-28pt-PT
dc.source2215-2644
dc.source0379-7082
dc.titleAcercamientos a la valoración de la formación académica de la Universidad de Costa Rica y su vínculo con la realidad nacionales-ES
dc.typeartículo científico
dc.coverageUniversity of Costa Ricaen-US
dc.coverageUniversidad de Costa Ricaes-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record