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dc.creatorBula Villalobos, Olmedo
dc.date2015-12-07
dc.date.accessioned2016-05-03T14:52:03Z
dc.date.available2016-05-03T14:52:03Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/view/22357
dc.identifier10.15517/rlm.v0i23.22357
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/23891
dc.descriptionSpeaking is a remarkable feature of human beings. People speak on a daily basis in order to communicate and exchange meaningful information. Therefore, the development of such ability in L2 students becomes very important. This study reflects upon the experience of using three speaking activities: 1- a role-play, 2- an interview and 3- speaking workstations to foster students’ oral production in the EFL class (English as a Foreign Language). Ad- ditionally, the methodology and the action plan are addressed. Facilitated by action research, this study reports on the use and subtleties of these speaking activities. The effectiveness and implementation of these activities are also discussed in this paper. The relevance of these activities to the teaching of speaking constitutes one of the main findings of this paper. Finally, this research project was especially useful as it heightened awareness of the re- searcher’s teaching beliefs. en-US
dc.descriptionEl habla es una característica notable de los seres humanos. La gente habla a diario con el fin de comunicarse e intercambiar información significativa. Por lo tanto, el desarrollo de tal habilidad en los estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua es muy importante. Este estudio reflexiona sobre la experiencia de usar tres actividades para hablar: 1- un juego de roles, 2- una entrevista y 3- estaciones de trabajo del habla para fomentar la pro- ducción oral de los estudiantes en una clase de ILE (Inglés como Lengua Ex- tranjera). Adicionalmente, la metodología y el plan de acción son abordados. Con base en la investigación acción, este estudio informa sobre el uso y las sutilezas de estas actividades para hablar. La efectividad e implementación de estas actividades son también discutidas en este documento. Uno de los principales hallazgos de la investigación lo constituye la relevancia de estas actividades cuando se enseña la habilidad de hablar. Finalmente, este proyecto de investigación fue especialmente útil ya que acentúa la conciencia de las convicciones de enseñanza del investigador. es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherEscuela de Lenguas Modernas, Universidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23
dc.rightsCopyright (c) 2015 Revista de Lenguas Modernases-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015)es-ES
dc.sourceRevista de Lenguas Modernas; Núm. 23 (2015)en-US
dc.source16591933
dc.source10.15517/rlm.v0i23
dc.subjectspeakingen-US
dc.subjectoral productionen-US
dc.subjectteachingen-US
dc.subjectactivitiesen-US
dc.subjectEFLen-US
dc.subjecthablares-ES
dc.subjectproducción orales-ES
dc.subjectenseñanzaes-ES
dc.subjectactividadeses-ES
dc.subjectILEes-ES
dc.titleAction Research: Fostering Students’ Oral Production in the EFL Classen-US
dc.typeartículo original


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