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English for Disability Studies and Gerontology
(2020-05)
Este proyecto final de graduación comprende el proceso de diseño e implementación de un curso de inglés con fines específicos para una población de estudiantes del Programa de Posgrado en Estudios Interdisciplinarios sobre ...
An Updated Typology of Written Corrective Feedback: Resolving Terminology Issues
Una tipología actualizada de realimentación correctiva escrita: Resolución de problemas de terminología
(2021-03-19)
The extensive amount of literature on written corrective feedback has dispelled many doubts that question its effectiveness. However, despite this valid contribution, there is still controversy about pedagogical recommendations ...
Diseño e implementación del aplicativo FunRead: una herramienta de mediación pedagógica para la enseñanza del inglés a estudiantes de sexto grado de la Escuela Jesús de Nazaret en Liberia
(2022)
Este es el reporte del primer año de investigación del proyecto: C2330 DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DEL APLICATIVO FUNREAD: UNA
HERRAMIENTA DE MEDIACIÓN PEDAGÓGICA PARA LA ENSEÑANZA DEL
INGLÉS A ESTUDIANTES DE SEXTO GRADO DE ...
The Culture-bound Hierarchy of Manhood: An Overview of Hegemonic Masculinity and Subordinate Male Figures in Shall We DANSU?
(Revista de Lenguas Modernas, n. 12, 2010, 2010-01)
Although the concept of hegemonic masculinity was defined more than two decades ago, failure to consider the significance of cultural differences in the construction of maleness has led contemporary critics to misinterpret ...
Assessing ESP Vocabulary and Grammar through Task-Based Language Teaching
(2019-09-12)
Este artículo tiene como propósito presentar el impacto que el enfoque basado en tareas (TBLT, por su sigla en inglés) tuvo en la utilización del vocabulario en inglés con fines específicos (ESP por sus siglas en inglés) ...
Patterns of errors in texts written by Costa Rican university English learners: A corpus-aided study
Patrones de errores en textos escritos por aprendices universitarios de inglés en Costa Rica: Un estudio asistido por corpus
(2022-11-11)
The present corpus-aided study sought to identify the grammatical and non-grammatical second language
(L2) error patterns of Costa Rican university English learners at all academic levels of a public university. Specifically, ...
Por una bella avenida de palmeras. La arquitectura y el paisaje del tratamiento de la locura en Costa Rica (1883-1915)
(2022)
La separación espacial ha sido una de las respuestas más recurrentes para lidiar con la locura. Si históricamente consistió en el encierro indiscriminado de todo lo considerado indeseable, el paradigma asilar que comienza ...
Breaking into Japanese Literature/Identity: Tatemae and Honne
(Revista Impossibilia, n. 2, Octubre 2011, 2011-10-31)
ABSTRACT: Due to the application of Euro-centered methods of interpretation, literary criticism has
overlooked key social aspects that are characteristic of Japanese literature. Among these much-neglected
characteristics ...
Teacher perceptions about the incorporation of mobile devices in a Costa Rican Secondary School: A double-edged sword
(2022-11)
The main purpose of this Phenomenological study was to explore select Costa Rican secondary teachers' perceptions about the use of mobile devices in the classrooms. Ten secondary teachers from a high school located at the ...
FUNREAD: A Co-designed online learning platform to enhance english language skills and promote diversity among Costa Rican ELLs
(2022)
En esta presentación se describió la plataforma digital que se está desarrollando como parte del proyecto de investigación C2330 "Diseño e implementación del aplicativo FUNREAD: una herramienta de mediación pedagógica para ...