Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
FUNREAD: A Co-designed online learning platform to enhance english language skills and promote diversity among Costa Rican ELLs
(2022)
En esta presentación se describió la plataforma digital que se está desarrollando como parte del proyecto de investigación C2330 "Diseño e implementación del aplicativo FUNREAD: una herramienta de mediación pedagógica para ...
Diseño e implementación del aplicativo FunRead: una herramienta de mediación pedagógica para la enseñanza del inglés a estudiantes de sexto grado de la Escuela Jesús de Nazaret en Liberia
(2022)
Este es el reporte del primer año de investigación del proyecto: C2330 DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DEL APLICATIVO FUNREAD: UNA
HERRAMIENTA DE MEDIACIÓN PEDAGÓGICA PARA LA ENSEÑANZA DEL
INGLÉS A ESTUDIANTES DE SEXTO GRADO DE ...
Male identities in conflict: The construction of masculinity in the characters of Devi Mahasweta’s “The Hunt”
(Revista Literaria Cuarto Propio, No.7, Mayo 2011, 2011-05)
This article analyzes the construction of masculinity in Devi Mahasweta’s “The Hunt”.
Michael Kimmel and R.W. Connell’s work on gender identity are used as a theoretical
support to identify the different masculine ...
Teacher perceptions about the incorporation of mobile devices in a Costa Rican Secondary School: A double-edged sword
(2022-11)
The main purpose of this Phenomenological study was to explore select Costa Rican secondary teachers' perceptions about the use of mobile devices in the classrooms. Ten secondary teachers from a high school located at the ...
Social medias: Costa Rican remote learning tools in times of COVID-19
(2022)
Presenté como Ponente Principal "Key note Speaker" en la Conferencia Internacional "Media, Language and Society: Perspectives and Reflections on the Mediatization of Culture" llevada acabo el 10 y 11 de enero del 2022.
Discussing a Concept for an Online Learning Platform with Rural Sixth-Grade Students in Mind: Evidence-Based Guidelines for Designers, Teachers, and Policy Change
(2023)
This study is a branch of a larger research project on the design process of FUNREAD, an online learning platform, co-designed with English language teachers (ELTs), that promotes linguistic and sociocultural learning among ...
Situación de la enseñanza del inglés a nivel preescolar de los circuitos 01 y 05 de la dirección regional de educación de Puntarenas
(2017-09)
El propósito principal de la investigación es evaluar la situación de la enseñanza del inglés a nivel preescolar público en el Cantón Central de Puntarenas para identificar la metodología empleada así como los mayores retos ...
Anancy stories beyond the moralistic approach of the western philosophy of being
(2014-07-15)
This article analyzes Anancy’s cogni-tive and sociohistorical identity beyond the moral-istic approach of the western philosophy of being. Instead, Anancy stories are studied as a decolo-nized expression of an afrodescendant ...
Deconstruction and Figurative Language: An analysis of the way language works
(Revista Comunicación, Vol. 17, No. 1, Julio 2008, 2008-07)
Far from discussing whether deconstruction is
obscure, dogmatic or a problematic approach, the
aim of this article is to demonstrate that the use
of figurative language constitutes a clear example
of the deconstructive ...
El uso de juegos para el aprendizaje adulto en la clase de inglés como lengua extranjera
(2015-08)
Este trabajo pretende facilitar algunos insumos sobre el uso de juegos como técnica didáctica para el aprendizaje adulto de una lengua extranjera, en este caso, el idioma inglés. Los juegos han sido empleados desde tiempos ...