Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorHernández Herrero, Annabelle
dc.date2011-03-28
dc.date.accessioned2016-06-10T19:12:12Z
dc.date.available2016-06-10T19:12:12Z
dc.identifierhttp://revistas.ucr.ac.cr/index.php/aie/article/view/9146
dc.identifier10.15517/aie.v5i2.9146
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/27926
dc.descriptionThis article presents the results of a research study carried out with a group of second-year English students at the School of Modern Languages at the University of Costa Rica. The purpose of this investigation was a) to find out if the recycling of content through the use of a variety of authentic informational sources (readings, videos, brochures, newspapers, movies, lectures, etc.) contributes to the improvement of the students’ oral production skills, b) to identify which tasks best promote the oral participation of the students, c) to determine how to integrate the teaching of pronunciation into everyday classroom activities and d) to determine which linguistic aspects have to be reinforced to improve the students’ accuracy and fluency in oral production tasks.  El artículo que se ofrece consiste en una comparación etnográfica sobre propuestas educativas no formales, entre el Museo de los Niños de Costa Rica y seis museos o centros de ciencia españoles ubicados en lo que se conoce como la nueva museología. Se detallan los aspectos de la nueva museología española que pueden enriquecer la práctica del museo costarricense.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Costa Ricaes-ES
dc.relationActualidades Investigativas en Educación; Vol. 5, Núm. 2:
dc.rightsCopyright (c) 2014 Actualidades Investigativas en Educaciónes-ES
dc.sourceActualidades Investigativas en Educación; Vol. 5, Núm. 2: (Julio - Diciembre)es-ES
dc.sourceActualidades Investigativas en Educación; Vol. 5, Núm. 2: (Julio - Diciembre)en-US
dc.source1409-4703
dc.subjectcontent-based instruction (cbi)en-US
dc.subjectauthentic sourcesen-US
dc.subjectoral production skillsen-US
dc.subjecttasksen-US
dc.subjectimproveen-US
dc.subjectinstrucción basada en contenidos (cbi)es-ES
dc.subjectfuentes auténticases-ES
dc.subjecthabilidades de producción orales-ES
dc.subjecttareases-ES
dc.subjectmejorares-ES
dc.titleContent-based instruction in an english oral communication course at the University of Costa Ricaen-US
dc.typeartículo original


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem