ListarComunicación colectiva por tema "Facebook"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Agenda-setting in a social media age: Exploring new methodological approaches
(2021-03)This paper analyzes the role of social media in electoral processes and contemporary political life. We analyze Costa Rica’s 2018 presidential election from an agenda-setting perspective, studying the media, the political ... -
"Agenda-setting" en la era digital: medios, candidatos y ciudadanía en Facebook. El caso de la elección presidencial en Costa Rica (2018)
(2020-09)El presente documento está organizado en cuatro partes. La primera recoge los antecedentes académicos del estudio. El capítulo 1 sienta las bases contextuales del trabajo. Específicamente se abordan dos ... -
Facebook as “third space”: Triggers of political talk in news about nonpublic affairs
(2020-10)This paper builds on recent work on “third spaces” to analyze political talk in comments on news about nonpublic affairs. It draws on content and discourse analyses of comments on news published by a leading Costa Rican ... -
Facebook: entre lo privado, lo íntimo y lo público
(2020)El cómo se entiende y se experimenta la privacidad, difiere entre personas, sociedades, culturas y momentos socio-históricos. Las personas manejan ciertas ideas o concepciones de lo que es privado, íntimo y público desde ... -
Las redes sociales: una nueva herramienta de difusión
(2012-06)Las redes sociales han marcado un hito en materia de difusión masiva, debido a su alcance, características e impacto en la sociedad actual. Son utilizadas tanto por individuos como por empresas, dado que permiten lograr ... -
The mechanisms of “incidental news consumption”: An eye tracking study of news interaction on Facebook
(2020)This exploratory study examines how participants incidentally consumed news on social media through an eye tracking analysis of their visual interaction with posts on Facebook. By interaction, we refer to the attention ...