Show simple item record

dc.creatorRojas Alvarado, Carlos Alonso
dc.creatorRojas Camacho, Pedro
dc.creatorNakajima, Shiori
dc.creatorDoss, Robin G.
dc.creatorRodríguez Mora, Karina María
dc.date.accessioned2021-10-08T16:03:30Z
dc.date.available2021-10-08T16:03:30Z
dc.date.issued2021-04-16
dc.identifier.citationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/intersedes/article/view/42510es_ES
dc.identifier.issn2215-2458
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/84549
dc.description.abstractSchool gardens are important for the conceptual integration of topics such as climate change. Using a biofertilization experiment in a school garden, we evaluated four experimental treatments and the student knowledge to some sustainable practices. Solid biofertilization was more effective than liquid treatments. The effect of the garden establishment was positive on the knowledge demonstrated by students. Similar activities are recommended in the context of primary education in Costa Rica.es_ES
dc.description.abstractLas huertas son espacios importantes para la integración conceptual del cambio climático en la educación. Con base en un experimento de biofertilización en una huerta escolar se evaluaron cuatro tratamientos experimentales y el efecto de la huerta sobre conocimientos de estudiantes a prácticas de sostenibilidad. La fertilización sólida fue más efectiva que los tratamientos líquidos. El efecto de la huerta sobre el conocimiento de los niños fue positivo. Actividades similares son recomendadas.es_ES
dc.description.sponsorshipUniversidad de Costa Rica/[731-B8-033]/UCR/Costa Ricaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.sourceRevista InterSedes, vol.22(45), pp.1-19es_ES
dc.subjectEducation for sustainable developmentes_ES
dc.subjectEnvironmental conservationes_ES
dc.subjectScience educationes_ES
dc.subjectGlobal commonses_ES
dc.subjectResources conservationes_ES
dc.subjectUrban planninges_ES
dc.subjectConservación ambientales_ES
dc.subjectConservación de recursoses_ES
dc.subjectEducación para el desarrollo sosteniblees_ES
dc.subjectEnseñanza de las cienciases_ES
dc.subjectPatrimonio común universales_ES
dc.subjectUrbanizaciónes_ES
dc.titleSchool gardens and biofertilization as a strategy towards climate change mitigation and adaptation in Costa Ricaes_ES
dc.title.alternativeHuertas escolares y biofertilización como estrategia hacia la mitigación y adaptación al cambio climático en Costa Ricaes_ES
dc.typeartículo científicoes_ES
dc.identifier.doi10.15517/ISUCR.V22I45.42510
dc.description.procedenceUCR::Vicerrectoría de Investigación::Unidades de Investigación::Ingeniería::Instituto Investigaciones en Ingeniería (INII)es_ES
dc.description.procedenceUCR::Sedes Regionales::Sede del Atlántico::Recinto de Paraíso::Finca Experimental Interdisciplinaria de Modelos Agroecológicos (FEIMA)es_ES
dc.identifier.codproyecto731-B8-033


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record