Show simple item record

dc.creatorBonilla López, Marisela
dc.date.accessioned2022-12-16T14:43:50Z
dc.date.available2022-12-16T14:43:50Z
dc.date.issued2020-04-27
dc.identifier.citationhttps://revistas.ucr.ac.cr/index.php/educacion/article/view/38727es_ES
dc.identifier.issn0379-7082
dc.identifier.issn2215-2644
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10669/87943
dc.description.abstractWhile there is a significant amount of compelling evidence to support written corrective feedback (error correction), it is also acknowledged that research findings may not be applicable or conclusive enough given the great variability among studies. Nevertheless, no systematic attempt has been made to review and synthesize the extensive amount of literature to identify the sources that lead to such variation. This study aims to identify such variables. Results indicate that in a research base of 76 relevant publications, variations can be explained based on 11 main sources. Pursuant to these findings, this study sketches the main variance-related problems and outlines design recommendations to further expand L2 research and practice of error correction in Second Language Acquisition.es_ES
dc.description.abstractExiste una cantidad significativa de evidencia convincente a favor de la retroalimentación correctiva escrita (corrección de errores). Sin embargo, se reconoce que los resultados que arrojan las investigaciones quizás no sean tan pertinentes o lo suficientemente concluyentes debido a la gran variabilidad que hay entre los estudios. Aun así, no se ha hecho ningún intento sistemático de revisar y sintetizar la literatura de manera tal que se identifiquen las fuentes que causan tanta variación. Este artículo busca identificar esas variables. Los resultados indican que en una base de investigación que comprende 76 publicaciones relevantes, la variación puede explicarse a la luz de 11 fuentes principales. Este estudio también resume los problemas más significativos y propone recomendaciones de diseño para expandir la investigación y práctica de la corrección de errores en la enseñanza de una segunda lengua.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.sourceRevista Educación, vol. 44(2), pp.1-22es_ES
dc.subjectWritten corrective feedbackes_ES
dc.subjectSources of variationes_ES
dc.subjectL2 research and practicees_ES
dc.titleAn Analysis of Variation Sources in Written Corrective Feedback Studies: What is the Next Step?es_ES
dc.title.alternativeUn análisis de las fuentes de variación en los estudios de retroalimentación correctiva escrita: ¿Cuál es el siguiente paso?es_ES
dc.typeartículo originales_ES
dc.identifier.doi10.15517/revedu.v44i2.38727
dc.description.procedenceUCR::Vicerrectoría de Docencia::Artes y Letras::Facultad de Letras::Escuela de Lenguas Modernases_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internacional