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Mostrando ítems 1-8 de 8
How using various platforms shapes awareness of algorithms
(2022-05-17)
This paper examines how the use of multiple platforms is tied to awareness of algorithms. It builds on the premise that users interact with ecologies or environments of technologies rather than single platforms. The study ...
¿El Silicon Valley latinoamericano?: La producción de tecnología de comunicación en Costa Rica (1950-2016)
(2016)
Este artículo analiza el crecimiento de un campo institucional de desarrollo de tecnología de comunicación en Costa Rica desde 1950 hasta la actualidad. El estudio hace dos contribuciones: empíricamente, sitúa la producción ...
Learning to like TikTok . . . and not: Algorithm awareness as process
(2022-12-12)
This article analyzes algorithm awareness as a process—a series of activities intended to reach a goal over time. It examines how a group of Costa Ricans understood, felt about, and related to TikTok and its algorithms as ...
La circulación de noticias en internet: miradas cruzadas al caso de Costa Rica
The circulation of news on the internet: the case of Costa Rica
(2018)
Este número contribuye a una mejor comprensión de los comportamientos que tienen las lectoras y los lectores de sitios informativos costarricenses en Internet y las dinámicas de circulación y apropiación de noticias ...
Beyond the tropicalization of concepts: theorizing digital realities with and from the Global South (introduction to a special issue)
(2023)
In this introductory section of the special issue titled “Beyond the Tropicalization of Concepts: Theorizing Digital Realities With and From the Global South,” the editors present a critical examination of the unquestioned ...
En palabras de los candidatos: la comunicación en redes sociales durante la campaña electoral costarricense de 2018
(2021-02)
Las redes sociales tuvieron un importante papel en la contienda electoral costarricense de 2018: fueron espacios para informarse, para participar en lo político y también fueron plataformas utilizadas por las personas ...
The Mutual Domestication of Users and Algorithmic Recommendations on Netflix
(2019)
This article examines the mutual domestication of users and recommendation algorithms on Netflix. Based on 25 interviews with users and an inductive analysis of their practices and profiles on the platform, we discuss five ...
Genres as Social Affect: Cultivating Moods and Emotions through Playlists on Spotify
(2019-05-25)
This article bridges work on media technologies and affect theories through an analysis of how users appropriate playlists on Spotify. Our study draws on 30 interviews with users of music streaming services in Costa Rica ...