La evaluacion formativa en el aprendizaje del derecho
Loading...
Date
Authors
Monge Núñez, Gonzalo
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Costa Rica
Abstract
Description
La acreditación marca un punto de inflexión en la historia de la Facultad de Derecho. No por el hecho en sí mismo, sino porque se adquiere un compromiso por actualizar la enseñanza y mejorar el aprendizaje. Ello implica revisión del contenido de los planes de estudios y promover nuevas formas de impartir lecciones. Para tales efectos la evaluación formativa del proceso es una propuesta acorde con los tiempos y con los retos a los que se enfrenta la Facultad de Derecho, en esta nueva etapa
The accreditation marks a turning point in the history of the Faculty of Law. It is not the fact in itself, but because a commitment is made to upgrade the teaching and improve learning. This involves reviewing the content of the curriculum and promotes new ways of teaching. For this purpose the formative evaluation of the process is a proposal in accordance with the times and the challenges which faces the Faculty of Law, in this new stage
The accreditation marks a turning point in the history of the Faculty of Law. It is not the fact in itself, but because a commitment is made to upgrade the teaching and improve learning. This involves reviewing the content of the curriculum and promotes new ways of teaching. For this purpose the formative evaluation of the process is a proposal in accordance with the times and the challenges which faces the Faculty of Law, in this new stage
Keywords
Acreditación, evaluación formativa, aprendizaje del Derecho