Logo Kérwá
 

Análisis y resultados del uso de textos literarios aplicados a la enseñanza del español como L2 desde una perspectiva estético - cognitiva.

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Barboza Ramírez, María Isabel

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Costa Rica

Abstract

Description

This article provides a theoretical and methodological compendium of the use of the literary text as a tool and input into the teaching and acquisition of Spanish L2 from an aesthetic-cognitive perspective. It also shows the results obtained through the L2 text-reader interaction and transaction with a group of foreign students who worked contributed with their answers in reading comprehension and interaction in the classroom, during the realization of this study.
El presente artículo aporta un compendio teórico-metodológico del uso del texto literario como herramienta de insumo en la didáctica y adquisición del español como L2 desde una perspectiva estético-cognitiva. Asimismo, muestra los resultados obtenidos mediante la interacción-transacción del texto- lector con un grupo de estudiantes extranjeros, quienes colaboraron con sus respuestas de comprensión de lectura e interacción en el aula, durante la realización del estudio.

Keywords

aesthetic, cognitive, transaction, interaction, text

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By