Logo Kérwá
 

Inclusión-afianzamiento de la asignatura "música" en el currículo de la educación pública primaria y se cundaria, actores determinantes y visiones sobre su importancia. Costa Rica, 1849-1925.

Loading...
Thumbnail Image

Date

Authors

Chacón Solís, Lilliana Alicia

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Costa Rica

Abstract

Description

This study analized the process of inclusion-consolidation of the music as one of the constituing subjects of the Costa Rican public elementary and secondary curricula, from 1849 to 1925, and according to three intervening factors: the legislating documents towards the public education, the people or institutions playing a deciding role in the process, and the different visions around the importance of music for the development of children and youth.
El propósito de este estudio fue analizar el proceso de inclusión-afianzamiento de la materia "música" dentro de los currículos públicos escolar y secundario costarricenses, de 1849 a 1925, a la luz de tres factores influyentes: los documentos oficiales que legislaron en torno a la educación pública, las personas o instituciones que desempeñaron un papel determinante en el proceso y las diferentes visiones sobre la importancia de la música para el desarrollo de los niños y jóvenes.

Keywords

music, non-academic subject, program of study, public education

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By