Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 20
La Monetización del Selfie en las culturas participativas: Una aproximación transdisciplinaria a campañas publicitarias globales en el 2014
(2021-12)
This article discusses how advertising appropriates selfies into creative strategies. From a visual studies perspective, it highlights how today particular visual regimes, such as selfie culture, on one hand promote products ...
How using various platforms shapes awareness of algorithms
(2022-05-17)
This paper examines how the use of multiple platforms is tied to awareness of algorithms. It builds on the premise that users interact with ecologies or environments of technologies rather than single platforms. The study ...
Responsabilidad Social Comunitaria: la gestión diagnóstica como pilar de la planificación estratégica
(2023-12)
El presente artículo ofrece los resultados de una investigación de carácter descriptivo, bajo un enfoque cualitativo, que fue realizada para conocer la forma en que cinco organizaciones costarricenses han contribuido al ...
The mechanisms of “incidental news consumption”: An eye tracking study of news interaction on Facebook
(2020)
This exploratory study examines how participants incidentally consumed news on social media through an eye tracking analysis of their visual interaction with posts on Facebook. By interaction, we refer to the attention ...
Engaging with society: Organizational communication as social change
(2016)
Processes of development and social change entail organized collective action that materializes in different organizational forms (e.g., a community group, an nonprofit organization, or a special parliamentary commission). ...
El voto femenino en la prensa centroamericana (1940-1955)
The Women's Vote in the Central American Press (1940-1955)
(2018)
El derecho al sufragio de las mujeres en el mundo occidental, y en Centroamérica en particular, fue el fruto de un proceso lento, desgastante y colmado de sacrificios. Particu-larmente en Centroamérica, la convulsión ...
In Search of a Latin American Approach to Organizational Communication: A Critical Review of Scholarship (2010–2014)
En busca de un enfoque latinoamericano de la comunicaciónorganizacional: una revisión crítica de la producciónacadémica de 2010 a 2014
Em busca de uma abordagem latino-americana paracomunicação organizacional: Uma revisão crítica da pesquisaem comunicação organizacional na América Latina entre2010-2014
(2018)
This article presents a critical review of organizational communication scholarship in Latin America to explore its distinctive traits. Combining J. Marques de Melo’s (1999) features of Latin American communication studies ...
¿El Silicon Valley latinoamericano?: La producción de tecnología de comunicación en Costa Rica (1950-2016)
(2016)
Este artículo analiza el crecimiento de un campo institucional de desarrollo de tecnología de comunicación en Costa Rica desde 1950 hasta la actualidad. El estudio hace dos contribuciones: empíricamente, sitúa la producción ...
Learning to like TikTok . . . and not: Algorithm awareness as process
(2022-12-12)
This article analyzes algorithm awareness as a process—a series of activities intended to reach a goal over time. It examines how a group of Costa Ricans understood, felt about, and related to TikTok and its algorithms as ...
La circulación de noticias en internet: miradas cruzadas al caso de Costa Rica
The circulation of news on the internet: the case of Costa Rica
(2018)
Este número contribuye a una mejor comprensión de los comportamientos que tienen las lectoras y los lectores de sitios informativos costarricenses en Internet y las dinámicas de circulación y apropiación de noticias ...