Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 106
La Monetización del Selfie en las culturas participativas: Una aproximación transdisciplinaria a campañas publicitarias globales en el 2014
(2021-12)
This article discusses how advertising appropriates selfies into creative strategies. From a visual studies perspective, it highlights how today particular visual regimes, such as selfie culture, on one hand promote products ...
Gobernanza y Gobernabilidad en el marco del modelo de Gobierno abierto. Un análisis comparado entre Costa Rica y Puerto Rico
(2019)
El presente artículo ofrece un análisis comparado entre Costa Rica y Puerto Rico en materia de gobierno abierto, bajo la perspectiva de las implicaciones que esta gestión tiene en materia de gobernanza y gobernabilidad. ...
Individual predictors of COVID-19 disinformation detection and sharing via WhatsApp
Predictores individuales para la detección y difusión de desinformación sobre COVID-19 a través de WhatsApp
(2024)
This study examines cognitive, socio-political, and socio-demogra-phic predictors of the evaluation and willingness to share disinformation about COVID-19 via WhatsApp. Using an online survey, a convenience sample of 553 ...
La cultura de evaluar en Relaciones Públicas
The culture of evaluating in Public Relations
A cultura da avaliação em Relações Públicas
(2019-06-07)
Este artículo identifica ideas y prácticas acerca de la evaluación que desarrollan las agencias de relaciones públicas costarricenses para sus clientes, con el propósito de reconocer los procesos efectuados ...
Análisis crítico del discurso sobre el campesino costarricense en “Maikol Yordan” de la ½ Docena
(2016-04)
El presente trabajo estudia el discurso existente en
dos clips televisivos de La Media Docena, en los
cuales figura el personaje Maikol Yordan Soto
Sibaja, quien personifica a un campesino costarricense,
con el fin de ...
Towards a Popular Theory of Algorithms
(2022-07)
This paper establishes dialogues between theories on the popular and critical studies on algorithms and datafication. In doing so, it contributes to reversing the analytical tendency to assume that algorithms have universal ...
Individual evaluation vs fact-checking in the recognition and willingness to share fake news about COVID-19 via Whatsapp
(2021-10-30)
The aim of the study is to research the effects of individual evaluation of fake and truthful news about COVID-19, compared to the exposure to fact-checking on the intention to share them via WhatsApp. An online experiment ...
Pandemic populism and permanent campaigning: How Central American presidents build political legitimacy on Facebook
(2023)
This article examines how Carlos Alvarado and Nayib Bukele, presidents of Costa Rica and El Salvador, respectively, employed Facebook throughout 2020 to communicate about the COVID-19 pandemic. The study draws on content ...
El campo de la comunicación organizacional en América Latina: una revisión crítica de su producción intelectual académica
The Latin American field of organizational communication: a critical review of its academic production
O campo da comunicação organizacional na América Latina: uma revisão crítica de sua produção intelectual acadêmica
(2017-09)
Este artículo presenta un mapeo del campo de la comunicación organizacional en América Latina basado en una revisión crítica de la producción intelectual académica del periodo 2010-2014. Este estudio muestra las principales ...
How using various platforms shapes awareness of algorithms
(2022-05-17)
This paper examines how the use of multiple platforms is tied to awareness of algorithms. It builds on the premise that users interact with ecologies or environments of technologies rather than single platforms. The study ...