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Mostrando ítems 1-10 de 78
La Monetización del Selfie en las culturas participativas: Una aproximación transdisciplinaria a campañas publicitarias globales en el 2014
(2021-12)
This article discusses how advertising appropriates selfies into creative strategies. From a visual studies perspective, it highlights how today particular visual regimes, such as selfie culture, on one hand promote products ...
Gobernanza y Gobernabilidad en el marco del modelo de Gobierno abierto. Un análisis comparado entre Costa Rica y Puerto Rico
(2019)
El presente artículo ofrece un análisis comparado entre Costa Rica y Puerto Rico en materia de gobierno abierto, bajo la perspectiva de las implicaciones que esta gestión tiene en materia de gobernanza y gobernabilidad. ...
Individual predictors of COVID-19 disinformation detection and sharing via WhatsApp
Predictores individuales para la detección y difusión de desinformación sobre COVID-19 a través de WhatsApp
(2024)
This study examines cognitive, socio-political, and socio-demogra-phic predictors of the evaluation and willingness to share disinformation about COVID-19 via WhatsApp. Using an online survey, a convenience sample of 553 ...
La cultura de evaluar en Relaciones Públicas
The culture of evaluating in Public Relations
A cultura da avaliação em Relações Públicas
(2019-06-07)
Este artículo identifica ideas y prácticas acerca de la evaluación que desarrollan las agencias de relaciones públicas costarricenses para sus clientes, con el propósito de reconocer los procesos efectuados ...
Análisis crítico del discurso sobre el campesino costarricense en “Maikol Yordan” de la ½ Docena
(2016-04)
El presente trabajo estudia el discurso existente en
dos clips televisivos de La Media Docena, en los
cuales figura el personaje Maikol Yordan Soto
Sibaja, quien personifica a un campesino costarricense,
con el fin de ...
Towards a Popular Theory of Algorithms
(2022-07)
This paper establishes dialogues between theories on the popular and critical studies on algorithms and datafication. In doing so, it contributes to reversing the analytical tendency to assume that algorithms have universal ...
Individual evaluation vs fact-checking in the recognition and willingness to share fake news about COVID-19 via Whatsapp
(2021-10-30)
The aim of the study is to research the effects of individual evaluation of fake and truthful news about COVID-19, compared to the exposure to fact-checking on the intention to share them via WhatsApp. An online experiment ...
How using various platforms shapes awareness of algorithms
(2022-05-17)
This paper examines how the use of multiple platforms is tied to awareness of algorithms. It builds on the premise that users interact with ecologies or environments of technologies rather than single platforms. The study ...
Hacia una revalorización del desarrollo y la función del cine de ficción costarricense
(2013-12)
La ponencia da cuenta del avance realizado hasta el momento en mi investigación sobre el uso de la narrativa en los largometrajes de ficción costarricenses de inicios del siglo XXI. Propone una perspectiva renovada para ...
The rise of blogging: Articulation as a dynamic of technological stabilization
(2012)
This article conceptualizes the emergence and stabilization of blogging as a process of articulation; that is, the establishment of a non-necessary link between a group of internet users, websites, metaphors, and practices ...