Logo Kérwá
 

Construyendo caminos de diálogo entre una universidad y comunidades indígenas del Departamento de Antioquia - Colombia

Loading...
Thumbnail Image

Authors

Sierra, Zayda
Rojas, Alba Lucía

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Pedagogy inside universities has a colonizing role. This explains the discomfort of indigenous communities towards the academy, as well as the research in the universities. This article shares some experiences of the Antioquia University Diverser Group that attempts to build a pedagogical-investigative cooperation with indigenous comunities of the region oriented to the transformation of the university.  
La pedagogía dentro de las universidades tiene un papel colonizador. Esto explica el malestar de las comunidades indígenas hacia la escuela, la academia y la investigación. En este artículo compartiremos algunas experiencias del Grupo Diverser de la Universidad de Antioquia que trata de construir una colaboración pedagógica-investigativa con comunidades indígenas de la región, orientadas hacia la transformación de la misma universidad.

Description

Keywords

Citation

http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/antropologia/article/view/6879

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By